Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w Google maps

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Optymalizacja i pozycjonowanie wizytówek w Google maps

Wizytówki dostępne w mapach Google są doskonałym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Dzięki mapom Google osiągamy dostęp do lokalizacji przedsiębiorców z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez problemu odszukać sprzedawcę potrzebnych produktów albo usług. Żeby pojawić się na liście firm w konkretnej lokalizacji wystarczy założyć własną wizytówkę w mapach Google. Pośród wszelkich dostępnych usług Google trzeba wyszukać usługę Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami uruchomić profil. Każdy następny etap przybliża nas do posiadania kompletnej wizytówki. Wystarczy uzupełnić swoje dane jak nazwa przedsiębiorstwa czy jej lokalizacja oraz kontakt, a następnie je zatwierdzić. Wypełniona o odpowiednie informacje wizytówka jest gotowa do korzystania. Warto jednak uzupełnić ją o wszelkie informacje dostępne w kolejnych zakładkach. Końcowym krokiem jest weryfikacja, aby wizytówka stała się całkowicie aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę dobrze zastanowić się nad pozycjonowaniem jej, aby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google oddziałuje wiele różnych czynników. W głównej mierze duży wpływ ma odległość od użytkownika. Poszukując sklepu bądź usługi z reguły sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa szansa na lepszy wynik wyszukiwania. Oprócz tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem frazy kluczowej. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym albo zawarta na jej witrynie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka pojawi się wysoko. Funkcje zawarte w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, które mogą korzystnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Uzupełnij informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, adres i telefon  lepiej uzupełnić o następne tak samo przydatne dane, które wesprą Google w dopasowaniu wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki należy uzupełnić zgodnie z danymi podanymi na stronie internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki da się wpisać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. Firma – pozycjonowanie stron internetowych). Obok tego warto zapisać kategorie i podkategorie, które wskażą Google oraz użytkownikom profil firmy, a więc jej zakres działań. Niezbędna jest także lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dołączyć obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Niezwykle wartościowe jest także uzyskanie atrybutów. Są to atrybuty związane z tym jak działa firma. Dla przykładu informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking lub czy jest dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Niestety na atrybuty nie mamy bezpośredniego wpływu, dlatego że wstawiane są one na bazie przesłanych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Same opinie klientów oddziałują na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów nadal wartościuje opinie Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać i co istotne, często na nie odpowiadać. Za sprawą pozytywnych opinii zyskujemy większą szansę, że Google pokaże wizytówkę wyżej.

Dodaj usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, aby zwrócić uwagę na najważniejsze informacje na temat firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się na wizytówce firmy bez używania przycisku „więcej”, dlatego należy skupić się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google warto wymienić swoje produkty i usługi. Wypełnienie wizytówki tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również najpewniej zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa także umieszczanie filmów i zdjęć. Multimedia zawarte w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla użytkowników, ale również umożliwiają napisanie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Systematyczne wstawianie zdjęć znacząco wpływa na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Za pomocą wpisów w wizytówkach Google dostarczamy użytkownikom wartościowych treści, które mogą sprawić, że chętniej przejdą do naszej witryny internetowej albo sprawdzenia usługi. Wpisy umożliwiają opublikowanie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, pod którym możemy linkować do dowolnej witryny, np. podstrony ze sklepem albo innego wybranego miejsca. Wpis w wizytówce poza tym, że będzie widoczny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet na cały rok), może być elementem marketingu treści, gdzie będziemy proponować klientom trochę ciekawej wiedzy z branży. Częsta publikacja będzie traktowana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, z uwagi na co warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki prowadzące bezpośrednio do wizytówki są dość ważnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. W tym celu warto rozpatrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, portalami blogami oraz pozostałymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można umieścić link. Wartościowy profil linków wyśle Google sygnał, że warto umieścić wizytówkę na wyższej pozycji, dlatego że odsyłają do niej odmienne wartościowe źródła. Profil linków ma więc pozytywny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/