Optymalizacja stron WWW Toruń – czynności on site i off site

Optymalizacja stron WWW Toruń – czynności on site i off site

Pozycjonowanie stron internetowych – on site i off site

Pozycjonowanie witryn internetowych jest wielowarstwowym podejmowaniem starań, których najbardziej spodziewanym podstawowym rezultatem jest uzyskanie widoczności witryny w Internecie. Zamysłem jest zatem jak najwyższa pozycja wyświetlenia danej strony przez Google, szczególnie w dziesiątce organicznych, darmowych, wyników wyszukiwarki pod wyszukaną kluczową frazę. biorąc pod uwagę wiele względów na rezultat pozycjonowania wpływa sporo czynników zaczynając od pracy algorytmów Google, po sytuację na rynku. Z tego powodu, żeby rezultat był zadowalający oraz skuteczny, szczególny wpływ mają prace podejmowane na stronie internetowej – on site oraz poza nią – off site.

Zmiany w kodzie on site

Działania on site bezpośrednio związane są z działaniem strony oraz z treścią, jaka się na niej pojawia. Kroki wykonywane do pozycjonowania strony WWW w tym obszarze trzeba rozpocząć od sposobu funkcjonowania strony jej ogólnej struktury oraz kodów. Zależy nam na tym, by strona internetowa była uznawana przez Google za dobrą oraz wartościową jeśli chodzi o treść. By strona internetowa została uznawana za dobrą pod względem technicznym, głównie należy zoptymalizować kilka podstaw technicznych. Oprócz poprawnej struktury oraz właściwego kodowania trzeba poprawić czas wczytywania się głównej strony oraz podstron. Im prędzej strona internetowa się wyświetla, tym lepiej, czyli jeżeli zbyt dużo czasu należy czekać na wczytanie się witryny, powinno się to jak najszybciej zmienić. Algorytmy Google sporo uwagi skupiają na wygodzie użytkownika, tak więc istotne jest dopasowanie witryny internetowej do mobilnej wesji. Wielu użytkowników więcej używa mobilnych urządzeń, z tego powodu stworzenie oraz dopasowanie strony internetowej do różnych urządzeń, aby przedstawiały zawartość zgodnie z zamierzeniem, ma duże znaczenie dla efektywności działań on site oraz pozycjonowania. Obok tego warto popiąć certyfikat SSL. Ten certyfikat gwarantuje bezpieczeństwo przepływu danych, dlatego jest bardzo ważny np. dla e-sklepów.

Działania on site połączone z treścią

Oprócz działań połączonych z funkcjonowaniem strony internetowej, ze względu na pozycjonowanie należy skupić się także na samej treści czy konstrukcji uzupełnianych wpisów czy podstron. Bardzo istotny jest ich adres url, w jakim powinny znajdować się słowa kluczowe, a także właściwa indeksacja pełnej zawartości strony. W związku z tym trzeba zadbać o linki wewnętrzne. Bezpośrednie odsyłacze przenoszące nas między podstronami w obrębie jednej witryny www są bardzo istotne dla struktury. Jeśli chodzi o wpisy oprócz adresu url pasującego do tematu wpisu niezbędne jest także włączanie odpowiednio nagłówków H1-H6 oraz wygodne rozłożenie treści. Akapity powinny być podzielone, aby czytanie ich nie było męczące dla użytkownika. Każdy wpis i podstrona powinny zostać uzupełnione o meta opisy: tagi title oraz meta description. Z kolei grafiki trzeba uzupełnić o tytuł oraz tekst alternatywny (alt tekst), opisujący obraz w sytuacji, kiedy strona internetowa nie dała rady wyświetlić go graficznie. Wszelkie obrazy czy dokumenty umieszczone na stronie warto optymalizować ze względu na pozycjonowanie.

Co do samej treści, musi ona zostać przemyślana. Niedopuszczalne jest duplikowanie treści, z tego względu lepiej od razu znajdować oraz przeciwdziałać występowaniu takiej możliwości, aby nie zaszkodzić pozycjonowaniu strony. Dla Google treść ma ogromne znaczenie, co sprawia, że im wyżej wartościowana treść znajdzie się na stronie internetowej, tym sama strona będzie uznana za wartościową. W tym celu lepiej śledzić działania on site i off site innych w danej branży, znajdować pomysły na treść, jaka będzie chętnie wyszukiwana przez potencjalnych klientów oraz podjąć rozległe rozeznanie wobec konkurencyjnych lub niekonkurencyjnych, ale najbardziej dobranych słów kluczowych. Wszystko po to, aby treść okazała się wartościowa dla użytkownika oraz była sprawdzonym źródłem wiedzy, zwłaszcza gdy publikujemy w tematach połączonych z naszymi usługami i branżą. Ważne jest również to, aby nowa treść była wstawiana na stronie internetowej cyklicznie. Tego typu działania on site mają korzystny wpływ na pozycjonowanie.

Działania off site

Pozycjonowanie off site zawierają te działania, które podejmujemy poza stroną, aby wzmocnić jej wartość oraz efektywność pozycjonowania. Bazą tego jest efektywny link building, tj. budowanie jak najbardziej naturalnego profilu linków pochodzących ze stron o wysokiej jakości, które odsyłają do strony internetowej. Dobra jakościowo sieć linków jest istotna, ponieważ Google uznaje za wartościowe te serwisy, portale oraz strony, które są znane. W takiej sytuacji należy jednak mocno zwracać uwagę na jakość stron internetowych, na jakich znajdzie się link do witryny. Portale o niskiej wartości nie są uznawane za najlepsze źródło linku dlatego mogą bardziej zaszkodzić pozycjonowaniu, niż je je wspomóc. Zwiększony zasięg witryny wzmocni wiarygodność witryny tylko w przypadku, jeśli będzie pochodził z dobrych źródeł. Ma to też inną korzyść. Wstawione w różnych miejscach linki podwajają szansę na to, że potencjalny klient dotrze do strony.

Drugim elementem działań off site jest stałe sprawdzanie tego co ma miejsce w internecie. Analityka opiera się nie tylko na sprawdzaniu efektywności działań on site czy off site dla pozycjonowania. Poza tym istotne jest stałe wynajdywanie dopasowanych fraz kluczowych, pomysłów na posty blogowe, a nawet obserwowanie poczynań konkurencji.