Pozycjonowanie lokalne na mapach Google

Pozycjonowanie lokalne na mapach Google

Obecnie przekonujemy się, że bez należytego wypromowania strony internetowej, perspektywy na powodzenie naszego biznesu są stosunkowo nieduże. Całe szczęście, że, dzięki rozwojowi technologii, Google wymyśliło złożony system, dzięki któremu dotrzemy do lokalnych Konsumentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Konsumentów z pobliża, nieodzowne jest poprawne wypromowanie strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Ma na nie wpływ masa czynników, które przeanalizujemy w poniższym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Najzwyczajniej w świecie, w pozycjonowaniu lokalnym chodzi o wypromowanie wybranej strony w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania stron różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z konkretnego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące jest w stanie samodzielnie oszacować, gdzie znajduje się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Da się to bez problemów zweryfikować, korzystając z przycisku „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy narzędzie wyszukujące doradzi nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Badania nie kłamią – ponad 95% Konsumentów poszukuje priorytetowo przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by mieć do nich łatwy dostęp. Musimy poczynić co się da, aby odszukali właśnie naszą firmę, ponieważ ponad 3/4 wyszukujących lokalnie zdecydowało się na zakup w niedalekiej przyszłości, a więcej niż 80% użytkowników smartfonów i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? Przede wszystkim są to restauracje, sklepy oraz usługi. Jeśli masz własną restaurację, bezwarunkowo powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w przypadku zwykłego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym wciąż bardzo istotną rzeczą będzie optymalizacja strony internetowej. Musimy cyklicznie dodawać teksty oraz postarać się, by publikacje były możliwie jak najwyższej jakości. Nie zapominajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Należy w tym momencie pochylić się nad technikami, które będą specyficzne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej przeanalizujemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – postarajmy się, aby wieści o naszej firmie opublikowano w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących firmę – otoczmy opieką dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie uaktualnimy tego, to wówczas narzędzie wyszukujące może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Szczególnie istotne będzie założenie konta naszej firmy w Google Moja Firma. Usługa ta powstała jako narzędzie do tworzenia wizytówek zakładów, które działają na lokalnym obszarze. Co możemy dzięki niej zrobić? Należyte pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że poszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych z dużą dozą prawdopodobieństwa trafi na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres strony internetowej i telefon do naszej firmy. Samo założenie wizytówki nie jest szczególnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga rzetelności i określonej wiedzy.

Aby dodatkowo zwiększyć swoje widoki na przekonanie lokalnych Klientów, wykorzystajmy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten element pozycjonowania lokalnego jest w miarę trudny, ale zyski na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać należycie sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć właściwy tytuł. Spróbujmy wczuć się w rolę szukającego i rozważyć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najprościej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o aktualne dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba systematycznie je aktualizować. Następnie generujemy dla Twojej firmy jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, najczęściej w postaci nazwy zakładu. Gdy już zadbaliśmy o tamte elementy, pozostaje jedynie dobrać dobrą grafikę oraz napisać opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość będą decydować o tym, na jakiej pozycji wylądujemy w wynikach wyszukiwania. Gdy uda nam się wypracować dużą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na znajdywanie nowych Nabywców oraz budowanie wyższości nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to tańszy i szybszy środek, na ulokowanie się w wynikach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie stron. Nie masz pojęcia od czego zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego z pewnością pomoże Ci poczynić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Po więcej informacji –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/