Google Business w mapach Google

Google Business w mapach Google

Google Business Moja Firma w mapach Google

Dołączenie firmy do wizytówek Google, poprzez funkcję Moja Firma dostępną w Google Business przynosi dużą ilość korzyści. Bazową jest umieszczenie precyzyjnej lokalizacji działalności na mapach Google, w których potencjalni partnerzy lub klienci mogą znaleźć nas oraz skorzystać z usług lub zainicjować współpracę. Wizytówka Google daje dużo przydatnych możliwości, jakie oddziałują na jej widoczność i pozycjonowanie. Poza tym dużą zaletą wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, jakie ułatwiają pracę, analizę efektywności i budowanie strategii działań. Co oprócz tego gwarantuje aplikacja Google Business?

Informacje

Aby klienci mogli bez trudu znaleźć firmę w mapach Google należy wstawić dane w wizytówce właściwie we wszystkich polach. Dodane dane są nie tylko istotne dla klientów, ale też dla algorytmów Google, jakie rzetelnie wypełnione witryny wartościują wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane jak nazwa, adres albo numer kontaktowy i dodatkowe jak obszar działania, godziny otwarcia, strona internetowa, atrybuty lub opis firmy. Ten opis jest szczególnie kluczowym elementem, dlatego że da się zapisać w nim nie tylko dane o firmie, ale także słowa kluczowe, poprze jakie firma ma być wyszukiwana.

Wpisy

Czy jest sens wstawiać wpisy, gdy na głównej stronie internetowej prowadzimy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach da się dodawać interesujące treści, jakie dodatkowo zmobilizują klientów do zainteresowania się firmą. Nic nie daje gwarancji, czy użytkownik od razu dotrze na naszą główną witrynę WWW, dlatego wpisy w wizytówkach mogą okazać się idealnym miejscem na zaprezentowanie się jako profesjonalisty w swojej branży. W podsekcji wpisów w wizytówkach da się zamieszczać interesujące mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), nowe produkty, oferty, a także wydarzenia. Dodatkowo można uzupełniać je o zdjęcia, a także uzbroić w link odsyłający na przykład do listy usług albo najnowszej promocji. Wpis może być bez przerwy wyświetlany nawet przez cały rok.

Opinie

Choć na opinie możemy wpłynąć tylko gwarantując rzetelną obsługę klienta lub wartościowe usługi, opinie to kluczowa część wizytówki. Wielu klientów sugeruje się opiniami, wybierając usługe lub sklep, ze względu na co osiąganie pozytywnych informacji zwrotnych wpływa na liczniejsze zainteresowanie potencjalnych klientów. Dodatkowo dodatnia średnia ocen zachęca Google do pokazywania wizytówki na wyższej pozycji. Na opinie warto odpowiadać i w ten sposób budować dobre relacje z klientami.

Statystyki

Statystyki znajdują się wśród najbardziej funkcjonalnych elementów wizytówek Google. Dzięki nim mamy dostęp do listy fraz wyszukiwanych przez użytkowników, na jakie wyświetlana jest wizytówka. Co więcej dowiadujemy się w jaki sposób klienci poszukują firmy. Bezpośrednie wyszukiwanie przelicza liczbę klientów, którzy wyszukują wizytówkę wpisując nazwę lub adres firmy. Statystyki określają również liczbę klientów, którzy znaleźli wizytówkę poprzez kategorie, usługi i produkty albo szukając podobnej marki. Poza tym da się sprawdzić liczbę wyświetleń wizytówki w mapach lub w samej wyszukiwarce. Wartościowe są też statystyki określające ilości wizyt na stronie internetowej, zapytań o trasę i połączeń komórkowych.

Usługi i produkty

Dodawanie produktów i usług do wizytówki Google pozwala nieodpłatnie pokazać użytkownikom obszar działań firmy. Za pomocą tej możliwości klient dokładnie wie, co robi dana firma oraz co ma w swojej ofercie. Tą metodą możemy zachęcić go do odwiedzenia witryny internetowej, e-sklepu lub przekonać go do skorzystania z usług.

Zdjęcia

Zdjęcia w wizytówce Google nie tylko poprawiają ją wizualnie, ale mają także znaczenie dla jej wyświetlania. Da się dodawać je do wpisów, produktów, usług. Co więcej wizytówka umożliwia pokazanie firmy od zewnątrz i od wewnątrz, a także dołączania materiałów zrealizowanych podczas pracy lub przedstawiających zespół. Interesującą opcją są także zdjęcia 360° oraz pliki wideo.

Czat

Funkcja czatu w Google Moja Firma umożliwia ekspresowy kontakt między firmą, a klientem. Wystarczy pobrać aplikację Moja Firma na telefon oraz włączyć funkcję czatu. Dzięki temu w łatwy oraz prędki sposób można dzielić się informacjami oraz udzielać odpowiedzi na pytania klientów. Należy mieć na uwadze, że czat będzie skuteczny tylko jeżeli będziemy wciąż sprawdzać odbiorczą skrzynkę oraz szybko udzielać odpowiedzi na otrzymane wiadomości.

Witryna

Możliwość wykonania własnej witryny poprzez Google Moja Firma, może szczególnie sprawdzić się dla tych, którzy dotąd nie nie przekonali się do posiadania witryny internetowej. Za pomocą business site da się zbudować elegancką witrynę firmową na podstawie wszelkich informacji uzupełnionych w wizytówce Google. Dodatkowo funkcja Moja Firma zapewnia łatwe w obsłudze narzędzia edycji, jakie pomogą w paru krokach zbudować przejrzystą witrynę firmową. Możliwość ta jest całkowicie bezpłatna.

Użytkownicy

Zarządzanie wizytówką w mapach Google może być całkowicie wygodne szczególnie, że do wszystkich wizytówek da się dodać użytkowników nastawionych na ich tworzenie oraz aktualizowanie. Tą metodą współpracownicy także mogą otrzymać dojście do wizytówki oraz ją współtworzyć.

Pozycjonowanie stron Toruń