W jaki sposób wygląda współpraca z biurem rachunkowym

Jak wygląda współpraca z biurem rachunkowym

W jaki sposób wygląda współpraca z biurem rachunkowym

Zalety współpracy z biurem rachunkowym można dodawać do woli rozpoczynając od terminowości i rzetelności usług księgowych, a kończąc na miłej atmosferze w ciągu wizyt. Warto zastanowić się na chwilę nad tym, jak w rzeczywistości wygląda praca z biurem rachunkowym, czy istnieją wymagania wobec klienta oraz co klient zyskuje na takiej współpracy.

Celem biura rachunkowego jest troska o interesy klienta, by zyskiwał jak najszersze korzyści w zakresie księgowości. Znajomość obecnych praw umożliwia księgowej sprawdzenie, jakie odliczenia i ulgi są w zasięgu klienta oraz czy ich używa. Tą metodą przedsiębiorcy mają możliwość pomniejszenia wydatków wciąż nie stroniąc od wszystkich praw i zasad. Księgowa ciągle przyswaja zmiany w ustawach, dlatego klient może zgłosić się o pomoc albo z obawami, jeżeli wchodzące w życie zmiany są niezrozumiałe. Nawet jeżeli księgowa nie świadczy doradztwa, klient zwykle może zadać pytanie, gdy czegoś nie rozumie. Warto dodać, że biuro rachunkowe, oferując usługę obsługi klienta dba o to, aby wszystkie rozliczenia zawsze były przygotowywane na czas, a dzięki innowacyjnym programom informatycznym, znaczna część powtarzalnych działań jest automatyzowana, a rozliczenia są precyzyjne oraz sprawdzane. Tą metodą przedsiębiorcy nie muszą przejmować się księgowością a mogą poświęcić się innym obszarom działalności firmy.

Ważnym elementem współpracy z biurem rachunkowym jest stały kontakt bazujący na wzajemnej relacji. Przedsiębiorca ma możliwość kontaktu z biurem rachunkowym w potrzebnych sprawach, ale istotne jest także to, aby klienci także byli dostępni dla księgowej. Może być tak, że będzie należało coś wytłumaczyć lub omówić, dlatego istotne jest, aby przedsiębiorcy nie unikali kontaktu z biurem. Jaka nie byłaby to sytuacja, celem księgowej jest pomoc. Jeżeli jedna ze stron w danej chwili jest nieosiągalna, z pewnością uda się porozumieć później. Ułatwiony kontakt wpływa na łatwy przepływ wiadomości, co sprawia, że praca jest znacznie bardziej łatwa.

Dobra atmosfera w relacji między biurem rachunkowym, a klientem, wyróżniająca się otwartością i zrozumieniem wpływa również na budowanie zaufania. Dzięki temu przedsiębiorcy bez przeszkód przekazują księgowym swoje dokumenty i inne sprawy, tym samym zyskując terminową i rzetelną obsługę.

http://www.ksiegowosc-torun.com.pl/

Główne wytyczne współpracy z biurem rachunkowym

Współpraca zawsze opiera się o pewne ustalone odgórnie wytyczne, dzięki czemu obie strony mają świadomość, czego mogą się spodziewać oraz jakie oczekiwania ma druga strona. Niezależnie od tego, czy do księgowej zgłasza się klient, jaki planuje rozpocząć firmę czy klient, jaki posiada firmę przez lata, ale wybiera nowe biuro rachunkowe przejmujące jego sprawy księgowe, zawsze na starcie trzeba omówić zasady, jakie będą egzekwowane w trakcie współpracy. Takie zatwierdzone odgórnie główne obszary zapewniają, że nie wystąpią żadne niejasności.

Ustalenie warunków współpracy między biurem rachunkowym a klientem

Praca z każdą księgową opiera się o stworzoną umowę, ale zanim dotrzemy do podpisania jej, najpierw biuro rachunkowe razem z klientem omawia warunki współpracy. Pośród takich ustaleń znajdą się wytyczne określające dostępność klienta i biura w celu kontaktu, sposobu przywożenia, przetrzymywania oraz rozliczania dokumentów, ostateczne terminy, jakie muszą zostać przestrzegane, by księgowa miała odpowiednią ilość czasu, by przygotować niezbędne rozliczenia, zanim upłynie ostateczny termin ich wysyłania na przykład do Urzędu Skarbowego oraz ZUS. W czasie omawiania warunków współpracy z księgową ustalane są także opłaty za obsługę usług księgowych. Takie koszty z reguły zależą od ilości dokumentów, liczby zatrudnionych osób, rozliczania VAT-u oraz podobnych kryteriów, jakie przekładają się na potrzebę zaangażowania księgowej. Kiedy konieczne ustalenia będą już omówione oraz zaakceptowane przez biuro i klienta, stworzona zostanie umowa.

Umowa z biurem rachunkowym

Umowa z biurem rachunkowym ma w sobie wszystkie ustalenia, jakich księgowa dokonała z właścicielem firmy. W umowie nie może pojawić się nic, o czym nie byłoby mowy podczas omawiania warunków współpracy. W momencie podpisania umowy praca zostaje rozpoczęta i od tej pory biuro rachunkowe zobowiązuje się do wykonywania usług jak najlepiej trzymając się ustalonych wytycznych. Złamanie omówionych zasad może zakończyć się zerwaniem umowy także ze strony księgowej, jeżeli klient nie dopełnia swoich zobowiązań.

Dostarczanie dokumentów księgowych

Jednym z najważniejszych obowiązków, jakie ciążą na kliencie, jest prawidłowe udostępnianie dokumentów księgowych. Przeważnie umowy regulują kiedy klient ma przekazywać niezbędne dokumenty księgowe, by wszelkie rozliczenia były przygotowane na czas. Dla przykładu w większości biur rachunkowych niewłaściwe jest, aby przedsiębiorcy udostępniali dokumenty księgowe w ostatecznym terminie   rozliczeń oraz oczekiwali, że zostaną one gotowe przed upływem czasu. Zwykle księgowe życzą sobie, by dokumenty księgowe trafiały do biura nie później niż 10 dnia miesiąca, by znalazł się czas na wdrożenie ich do systemu, a także poprawne rozliczenie. Zazwyczaj dokumenty księgowe można dostarczać elektronicznie albo osobiście w siedzibie biura.

Księgowa jako przedstawiciel klienta

Znaczna ilość księgowych oferuje przedstawicielstwo klienta w takich instytucjach jak ZUS czy Urząd Skarbowy. Wystarczy dać odpowiednie pełnomocnictwa, poprzez które biuro rachunkowe otrzyma możliwość reprezentowania klienta z patrzeniem na dobro klienta.

Wsparcie z obszaru księgowości

Nawet gdy biuro rachunkowe nie prowadzi doradztwa, z pewnością zawsze odpowie na niezbędne pytania albo wyjaśni dodawane do zasad przez rząd aktualizacje. To wskazuje, jak niezwykle kluczowe jest dla biur rachunkowych, aby współpraca z właścicielem firmy była jak najbardziej owocna oraz dobra dla obu stron. Opłaca się więc korzystać z usług biur rachunkowych.